شستشوی نمای ساختمان با واترجت

سطوح بیرونی و نمای ساختمان ها به علت نزدیکی با فضای بیرون همیشه آلوده و کثیف می شود. گرد و غبار و خاک، نجسات پرندگان و بقای حشرات از جمله علت های اصلی آلودگی نمای ساختمان می باشند. ماندگاری دراز مدت این آلودگی ها بر روی سطوح نه تنها جلوه های دیدو ظاهری ساختمان را بد نمایان می دهند بلکه با تخریب دیوار پوش ها می تواند خسارات هنگفتی را در پی داشته باشد. از این رو نظافت و شستشوی منظم و مرتب این سطوح، تاثیر مهمی در کاهش هزینه ها خواهد داشت. قطعی است که استفاده از روش های قدیمی در نظافت نما  نه تنها بسیار زمان بر و پر هزینه می باشد بلکه خطرناک نیز می باشد، از این رو استفاده از روش های قدیمی در نظافت نمای ساختمان گزینه مناسبی نمی باشد، شستشوی نمای ساختمان با واترجت استفاده از شیوه های به روز و به کارگیری لوازم صنعتی مانند دستگاه های واترجت علاوه بر سرعت در کار نظافت بسیار ایمن بوده و با هزینه کمتری کارنظافت را انجام می دهند.

 هرچه سرعت آب از این دستگاه ها بیشتر باشد، کار نظافت سریعتر است.
از طرف دیگر ، افزایش فشار آب خروجی تأثیر مستقیمی بر افزایش قدرت و توان دستگاه دارد

دستگاه واتر جت چیست؟

واتر جت دستگاهی برای تمیز کردن لایه های عمیق کثیفی نما ساختمان می باشد
بنابراین، انتخاب فشار و سرعت مناسب آب در دستگاه های واتر جت نقش مهمی در زمان و کیفیت عملیات شستشوی نما و سطوح دارد. فشار قابل تنظیم در این دستگاه ها به کاربر این امکان را می دهد تا فشار کاری مناسب را با نوع سطوح و عملیات تمیز کردن انتخاب کند پس بنابراین نقش مهمی در افزایش کارایی و بهره وری کار دارد.

شستشوی نمای ساختمان با نصب داربست فلزی

یکی از راه هایی که برای شستشوی نمای ساختمان، مورد استفاده قرار می گیرد، نصب داربست فلزی و مستقر کردن کارگران برای شستشوی نما می باشد.

بیشتر بخوانید...
داربست مثلثی

معمولا در ساختمان های با ارتفاع زیاد نماشویی انجام می شود. هنگام انجام نماشویی داربست توسط افراد فنی و حرفه ای بر روی نمای ساختمان نصب می شود . زمانی که کار نصب داربست توسط فنی کاران داربست سیما سازان فلزی به پایان رسید تیم با تجربه نماشویی فعالیت خود را شروع خواهند کرد. نماشویی با داربست محیط امنی را برای افرای که شست و شو را انجام می دهند ایجاد خواهد کرد، هم چنین این امر باعث می شود تا افراد نماشور با داشتن تسلط کافی و بدون باقی گذاشتن لک و کثیفی با آسودگی خاطر کار خود را انجام خواهند داد.

استفاده از این دستگاه می تواند ویژگی های بسیاری داشته باشد:

۱- کیفیت شستشو را افزایش دهید.
۲- مصرف انرژی را کاهش دهید.
۳- کیفیت مطلوب را ارائه دهید.
۴- مواد شوینده را کاهش دهید.
۵- امکان تنظیم فشار متناسب با نیاز و کاربرد.
۶- کارایی بالا
۷- امکان انتخاب نوع دستگاه آب گرم برای کارایی بیشتر و …

شستشوی نما با واترجت برای چه نماهایی مناسب می باشد؟

ساختمان های بسیار قدیمی طی سالها ، آلودگی زیادی را به سطح نما جلب کرده
و باعث تغییر رنگ آجرها و سنگهای نما شده است. شستشو جلوه ظاهری خوبی به نماهای قدیمی می دهد.

 ساختمان هایی که نوع نمای آنها از شیشه می باشد.

ساختمان های نمای شیشه از مزایایی مانند آفتاب گرفتن ، دید باز و خوب و غیره برخوردار هستند.
اما آنها همچنین دارای مشکالاتی هستند ، از جمله: نمای شیشه ای خیلی زود کثیف می شود.

نمای ساختمان های کامپوزیتی هم به شسته شو نیاز دارد. با این حال ، شستشوی نمای کامپوزیت باید دو بار در سال انجام شود. نمای ساختمان باید در فواصل زمانی مشخص شسته شود.
بعد از هر بار مشاهده لکه های باران روی شیشه ، بنابراین بسته به باران در پاییز و زمستان بهتر است شیشه را سه بار در سال بشویید. تا ساختمان زیبا و چشم گیر تر بشود.

بیشتر بخوانید...
لوازم جانبی داربست و آشنایی با نمونه های آن

نماهایی که سیمان کاری شده و سپس رنگ آمیزی شده اند به دلیل ناصاف بودن  بودن سطح بسیار جرم می گیرند و با گذشت زمان تغییر رنگ داده و تیره می شوند.
پس از شستشوی نمای سیمان با واتر جت ، تقریباً ۸۰٪ معمولاً به رنگ اصلی برمی گردد و نمای ساختمان بسیار تغییر می کند.

پس از تکمیل ساختمان‌های نوساز، گرد و غبار حاصل از برش کاری آجرها و سنگ‌ها روی دیوار ساختمان می‌نشیند و در نهایت باعث مات شدن سطح نما خواهند شد.

همچنین ممکن است هنگام استفاده از ملات و سیمان در ساختمان‌سازی، مقداری از آن روی سطح ساختمان پاشیده شود. در این مواقع شما نیاز به شستشوی نما پیدا خواهید کرد تا زیبایی نمای ساختمان را مانند روز اول حفظ کنید.

در هنگام نماشویی به چه نکاتی باید توجه داشت؟

به شما پیشنهاد می کنیم که در ابتدا شرکت معتبر و متخصصی را برای شستن نمای ساختمان خود انتخاب کنید، این کار باعث می شود که از نتیجه نهایی رضایت داشته باشید.

 قبل از شستن نما یک کارشناس باید نمای ساختمان را به طور کامل بررسی کند.

در هنگامی که آلودگی های یک نما مقدار کمی باشد، معمولا از آب با فشار کنترل شده (دستگاه واتر جت) استفاده می کنند. این در حالی است که آب قادر به از بین بردن آلودگی های قدیمی نیست. در چنین حالتی باید از مواد شیمیایی استفاده کرد. در نماهای سنگی با استفاده از مواد سیلیسی اقدام به شستشوی نمای ساختمان می کنند.

در هنگم شستشوی یک نمای سنگی باید به این موضوع توجه داشته باشید که برای امنیت کارکنان و همچنین دوام بیشتر نمای سنگی باید از پیچ رولپلاک استفاده شود. لازم به ذکر است که عدم استفاده از پیچ رولپلاک احتمال بروز خسارت های مالی و در بعضی از موارد حتی خسارت های جانی را افزایش می دهد.

با مشاوران ما در این زمینه برای نصب داربست فلزی در ارتباط باشید.

4.8/5 - (5 امتیاز)
4.8/5 - (5 امتیاز)