داربست ها در ایام ماه محرم ، مورد توجه هیئت داران و عزادارن و تکیه داران برای ایجاد یک مکان مناسب جهت برگزاری مراسمات عزاداری و برپایی هیئت ها و ایستگاه های صلواتی و نمایشگاه های مذهبی قرار می‌گیرد.

کاربرد نصب داربست در محرم

داربست ها به دلیل سهولت در حمل و جابه جایی و نصب و باز کردن آسان و سریع برای این گونه ایام عزاداری که در زمان محدود و موقتی می باشد گزینه بسیار مناسبی است.

اجاره داربست و یا خرید داربست در محرم از مهمترین کارها در داربست بندی و اطمینان از محکم بودن پایه ها است.  قسمت زیرین پایه های عمودی باید محکم باشد تا پایه ها بتوانند وزن کلی این سازه های فلزی را تحمل کنند. چنانچه داربست فلزی  را روی سطوح محکمی مثل آسفالت یا بتن سوار می کنید نیاز به زیر سازی نیست اما در صورت اجرا و نصب داربست فلزی در محرم روی سطوح شنی و ماسه ای باید از زیر سازی های چوبی برای حفظ و استحکام استفاده کنید. استفاده از الوارهای چوبی آماده برای این منظور کار رایجی می باشد.  برای نصب داربست در محرم از لوله های فولادی استفاده می شود،  این لوله ها به لوله ی  ۵ سانتی معروف هستند و رایج ترین نوع لوله برای داربست در محرم به شمار می آیند. البته لوله های فولادی در متراژهای متفاوتی نیز قابل تهیه می باشد که در میان آنها لوله ۶ متری و ۱ متری بیشتر از سایر موارد استفاده می گردد.

ویژگی های داربست خوب

داشتن فاصله مناسب با بدنه است که معمولا ۳۰ سانت می باشد، البته در بعضی از موارد نسبت به نظر مشتریان و مکان مورد نظر جهت نصب داربست در محرم این فاصله ها کم یا زیاد میگردد.  داربست ها در عین راحتی و آسانی نصب و استفاده از آنها امکان خطر و ایجاد تلفات جانی و مالی به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی را به همراه دارد و فردی که مسئولیت نظارت و هدایت و نصب و برداشت  داربست ها را دارد باید به مسائل زیر آگاهی داشته باشد :

بیشتر بخوانید...
لوله‌ های داربست

۱.شرایط کار با انواع داربست ها را بداند .

۲. قادر به شناسایی و اصلاح مخاطرات در مواجهه با کار داربست بندی باشد .

۳. در زمینه ساختار انواع داربست های مورد استفاده آموزش دیده باشد .

وظایف این فرد در نصب داربست در محرم شامل موارد زیر می باشد:

۱. تعیین دسترسی عملی ایمن برای نصب و برداشت و استفاده از داربست .

۲. بازسازی داربست‌ها قطعات و اجزای آن قبل از شروع به کار و بعد از هر حادثه که می‌تواند روی قطعات داربست تأثیر بگذارد.

۳. نظارت و هدایت روی داربست و  برداشتن و جا به جا کردن آن و تغییر محل کار.

۴. تعیین اینکه آیا کار بر روی داربست در  روزهای طوفانی و باد خیزی ایمن است .

۵. شناسایی علل قطعات معیوب داربست و اصلاح مخاطرات آن .

نصب داربست در محرم ها

 

سکوهای داربست در محرم

هریک از سطوح کار باید به طور که کامل تخته گذاری و پوشیده شود و طوری نصب شود که فضای تخته های مجاور و کنار هم از ۵۴/۲ سانتی متر بیشتر نباشد. همچنین  جایگاه داربست باید حداقل یک متر پایین تر از منتها الیه تیرهای عمودی باشد تخته هایی که شکستگی و شکاف دارند نباید مورد استفاده قرار گیرد. همچنین بریدگی سوختگی آلودگی به روغن و گازوئیل نباید در تخته داربست باشد.

محاسبه متراژ و نصب داربست در محرم

محاسبه هزینه داربست هایی که در ایام محرم برای ایستگاه صلواتی و هیئت های عزاداری و نمایشگاه های مذهبی استفاده می‌شود، نرخ مصوب و مشخص شده ای  ندارد،  ولی برای نصب داربست هزینه ایاب ذهاب اهمیت بالایی دارد و از این رو راه اندازی داربست برای متراژ کمتر از ۱۰ متر و کمتر از۱۰۰ متر اهمیت چندانی ندارد. همچنین براورد هزینه های نصب داربست از کارهای پیچیده ای است که معمولاً افراد فعال در این صنعت از پس آن بر می آیند ولی به طور کلی محاسبه هزینه آن بر اساس حجم است و با واحد متر مکعب اندازه گیری می شود. شرکت داربست سیما سازان با داشتن سالیان سال تجربه در نصب داربست درمحرم آماده خدمت رسانی به شما هیئت داران عزیز و خیرین محترم در کلیه نقاط کشور می باشد

بیشتر بخوانید...
مراحل نصب داربست فلزی

کرایه داربست با ابعاد ۳ در ۳ جهت راه اندازی ایستگاه صلواتی به همراه چادر برای پوشش آن، به مدت یک ماه بین ۲ میلیون تا ۳ میلیون تومان هزینه دارد. اما برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر با ما در تماس باشید.

با آغاز دهه محرم فضای شهر با تغییراتی همراه می شود و در گوشه کنار خیابان ها شاهد نصب داربست برای راه اندازی ایستگاه های صلواتی و هیات عزاداری خواهیم بود که تا اواخر محرم پا برجا هستند.

در این بین راه اندازی داربست های فلزی و کرایه آن نرخ مصوبی ندارد.

گفتنی است هرچه ابعاد بالاتر رود هزینه نیز به طبع آن بیشتر خواهد شد که براساس آن هزینه نصب داربست یک فضا با ابعاد ۶ در ۸ برای یک ماه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی موسسات اعلام شد و برای پوشش داربست، قیمت آن ۲ میلیون و ۵۰۰هزار تا ۳ میلیون  تومان بسته به اینکه جنس آن برزنت باشد یا کانتینر متفاوت است.

 

 

5/5 - (4 امتیاز)
5/5 - (4 امتیاز)