از ویژگی و کاربرد لوله های داربست که در این نوع سازه ها مورد استفاده قرار می گیرند در این است که لوله های داربستی مغایرت بزرگی با بعضی از لوله های صنعتی دارد و در این است که از این لوله ها به عنوان انتقال دهنده ها استفاده نمی شود و استحکام بیشتری برا نگه داری و ساخت و ساز های ساختمان را بر عهده دارد حتی اگر در بازار و کسب و کار آهن و فلز هم نباشید باید این نوع از ویژگی و کاربرد لوله های داربست را بررسی دقیق کنید , داربست های فلزی از لوله های فلزی بسیار درز دار و یا چوبی ساخته شده اند.

 

که همینا باعث محکم بودن لوله های داربست فلزی می شود. به عبارت دیگر از ویژگی های لوله های داربستی بخشی از همین لوله های فلزی هستند که در اندازه ها و آلیاژ های مختلف ایجاد می شود و بستگی به فاقد شرایط و وزنی متفاوت به دو نوع سَبُک و سنگین وجود دارد این نوع از لوله ها در دو قسمت درز و درز دار ایجاد می شوند که لوله های داربست بدون درز مقاومت و استحکام بالاتری و به طبع , قیمت بیشتری متناسب به نمونه ی درز دار آن دارد.

لوله داربستی همینطور که از نام آن مشخص است در این است که در ساختار های مختلف داربستی استفاده می شود این نوع از لوله های بسیار پُرکاربرد است چرا که در بخش های بر جسته ایی از امنیتی ساختمان و افراد مشغول به کار در ساختمان وظیفه ی لوله های داربستی است که مورد استفاد در داربست های فلزی واقع می شود. از کاربرد لوله های داربستی که از میله‌های فلزی و قطعات چوبی ساخته می‌شوند گاه به عنوان متکی برای بخشی از دیگر ساختارها هم استفاده می‌شوند.ساخت این نوع داربست‌ ها به تبحر ویژه‌ای نیاز دارد.

بیشتر بخوانید...
بزرگترین خطرات و خطاهای رایج داربست فلزی چیست ؟

ویژگی و کاربرد لوله های داربست

 

از ویژگی ها و کاربرد لوله های داربست لوله و گیره ای

این نوع از داربست ها قاعدتا داربست لوله و کوپلر هم نامیده می شود. داربست هایی لوله ایی و گیره نوعی از داربست همه کاره هستند که از لوله های فلزی و گیره ایجاد شده است. این نوع لوله های عمودی از طریق بسته های زاویه ای راست به لوله هایی به طور افقی متصل می شوند. و به منظور تثبیت داربست ، لوله های کج به طور دوره ایی از طریق پشته های چرخنده به داربست اتصال داده می شوند.

همچنین ای نوع از داربست ها قطعا در موارد های مورد نیاز است که به برابر سازی بیشتری نیاز باشد. و در بسیاری از کشور ها ، این نوع داربست ها در ساخت و ساز بسیار روایج دارد. از لوله های افقی در این داربست فلزی می توانند در هر ارتفاعی که در ادامه لوله های عمودی قرار بگیرند طبق محدودیت های مهندسی که می تواند مجاز باشد و لوله های عمودی یا پایه ها را می توان در هر فواصلی از دیگری قرار داد. داربست لوله و بست از همه نوع داربستی که بسیار پر توانگر و خیلی هم مقاوم‌ تر است.

 

از ویژگی ها و کاربرد لوله های داربست لوله و گیره ای

کاربردهای لوله داربستی

  • ساختار موقتی سات که برای حمایت از خادمان کار ها مورد استفاده واقع می شود
  • برای همراهی به ساخت و ساز نگه داری و تعمیر ساختمان ها ، پل ها و برخی از ساختار های در حال ساخت و ساز استفاده می شود.
  • در برج های بازرسی و دیده بانی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در اطاق های تشریحی استفاده می شود.
  • در محوطه های اسکی زیاد استفاده می شود.
  • در فعالیت های هنری مورد استفاده می شود.

 

نکاتی از ویژگی و کاربرد بسزا لوله های داربست

در داربست سیما ساز نکته هایی وجود دارد که بیشتر مرتبط می شود با لوله های داربست و داربست های فلزی که مورد بررسی و تفسیر قرار گرفته می شود:

  • چنانچه ارتفاع ساختمان بسیار پایین باشد در قسمت های داخلی از داربست های کوتاه و با وزن خیلی کم استفاده می شود.
  • بیشترین ارتفاع مجازی که در این داربست ها تقریبا 3 متر می باشد.
  • در ساختمان های بزرگ از داربست هایی که با ارتفاع خیلی زیاد مورد استفاده واقع می شود. در این ساختار ها از لوله هایی محکمی با پهنا ۵ سانتی متر و کلفت حدود ۴ میلی متر استفاده می شود.
  • برای اتصال دادن لوله داربست فلزی در این ساخت و ساز ها از پشته داربست استفاده می گردد.
  • ساقه های عمودی و یا همان لوله های استاندارد نقش بسزایی در محکم بودن داربست دارند که بیشتر فاصله ی آنها از همدیگر ۲ متر می باشد.
  • داربست مرغوب داربستی است که می توانید همه ساقه های استاندارد را در یک لاین مستقیم تجزیه و تحلیل کنید.
  • دست کم بار امنیتی برای این بست ها ۰/۵۳ کیلو نیوتن می باشد.
بیشتر بخوانید...
اجزای تشکیل دهنده داربست فلزی

نتیجه گیری

به طور قاطعیت می توان گفت که لوله داربست ها تکیه گاه و محافظ سازه ها است لوله های داربستی کاربرد و ویژگی مختص خودشان را دارند و با برخی از لوله های فولادی صنعتی متفاوت هستند برای انتخاب صحیح لوله های داربستی باید به محل مورد استفاده ابعاد اندازه و جنس آنها توجه داشته باشید تا داربست ایمن و با کیفیت باشد چرا هر گونه نقص یا بی دقتی در ساخت داربست هزینه های جبران ناپذیر زیادی به همراه خواهد داشت. و همچنان برای اطلاعت بیشتر از این نوع داربست ها در قسمت درباره ما و برای نصب لوله های داربستی در بخش تماس با ما در ارتباط باشید

5/5 - (40 امتیاز)
5/5 - (40 امتیاز)