داربست اسپیس فریم

داربست اسپیس فریم سازه ای است که برای ساخت و سازهای موقت از آن استفاده می شود. نصب و باز کردن اسپیس فریم با سرعت بالایی صورت می گیرد. بنابراین در مواقعی که برای انجام کاری مانند برگزار کردن نمایشگاه نیاز به یک فضای موقت داریم،  استفاده از این نوع سازه بسیار کاربردی و مقرون به صرفه خواهد بود. از سوی دیگر اسپیس فریم بر خلاف داربست معمولی دارای زیبایی قابل توجهی است،  لذا استفاده از این نوع داربست در نمایشگاهها، همایشها، تبلیغات محیطی و هر مکانی که زیبای ظاهری آن حائز اهمیت می باشد، استفاده از این نوع سازه بسیار کارگشا خواهد بود.

داربست اسپیس فریم

داربست اسپیس فریم چیست؟

اسپیس فریم  یا به عبارت دیگر داربست نمایشگاهی نوعی سازه فلزی است. همان طور که از نام این سازه مشخص است، بیشترین کاربرد آن برای ایجاد نمایشگاه می باشد. با قرار دادن اجزای این سازه به صورت منظم می توان غرفه های بسیار منظم و مستحکمی را در نمایشگاه ها و یا استیج ها ایجاد کرد.

طراحی اسپیس فریم به گونه ای است که از اجزای مدولار استفاده می شود. این اجزا به شکل خاصی به یکدیگر متصل می شوند. که به راحتی قابل نصب است و می توان به آسانی از آن استفاده کرد. نحوه متصل کردن اجزای اسپیس فریم به گونه ای است وزن سازه به صورت متقارن در تمامی جهت تقسیم می شود.

همین امر سبب می شود تا استحکام سازه بالاتر رود و برای مکانهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

 

با استفاده از این نوع سازه می توان هر طرح را در ابعاد و اندازه های مختلف ایجاد کرد. یکی از مزایای اسپیس فریم امکان اجاره گرفتن آن است که می توان این داربست نمایشگاهی را از افرادی که در حوزه نصب و اجاره داربست فعالیت می کنند، اجاره نمود.

 

انواع داربست اسپیس فریم

از آن جایی که از اسپیس فریم برای موارد متفاوتی بهره گرفته می شود، لذا اجزای آن دارای اندازه های متفاوتی است. البته اجزای این سازه با توجه به کاربردشان از اندازه های استانداردی برخوردار هستند. داربست اسپیس فریم انواع مختلفی دارد که شامل اسپیس فریم منحنی، اسپیس فریم خمیده یا کرو، اسپیس فریم بنر و اسپیس فریم صاف است. البته هر کدام از این سازه ها دارای اتصالات جداگانه ای هستند که به هنگام سر هم کردن آن ها از اتصالات مخصوص خودشان استفاده می شود. البته اسپیس های دیگری نیز در بازار وجود دارند که موارد استفاده مختلفی دارند.

 

کاربردهای مختلف داربست اسپیس فریم   

داربست اسپیس فریم سازه ایی است که از آن در بسیاری از مکان ها و برای منظور متفاوتی بهره گرفته می شود. همان طور که پیشتر نیز گفته شد، اسپیس فریم دارای اندازه متفاوتی می باشند. همچنین اسپیس فریم دارای اشکال و فرم های متفاوتی است. لذا در ابعاد متفاوتی قابل اجرا می باشد.

 

استفاده از اسپیس فریم در ساخت غرفه های نمایشگاهی

در گذشته برای ساختن نمایشگاه از داربست های فلزی استفاده می شد. اما این نوع داربست ها هزینه و معایب زیادی را به همراه داشت. امروزه با وجود اسپیس فریم که یک سازه فضایی سبک اما بسیار مقاوم می باشد، بسیاری از مشکلات از جمله هزینه بالای داربست حل شده است. از این سازه می توان در بیرون و یا داخل نمایشگاه استفاده کرد. اسپیس فریم از خاصیت ایستایی برخوردار است.

 

استفاده از اسپیس فریم در ساخت غرفه های نمایشگاهی

ساختن سوله های موقت و دائم با استفاده از اسپیس فریم

از اسپیس برای ساخت سوله استفاده می کنند. چرا که نصب و باز کردن آن کار راحتی می باشد. ضمن اینکه این سازه از مقاومت بالایی نیز برخوردار است. ساخت سوله با استفاده از این سازه به دو صورت دائم و موقت امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید...
بزرگترین خطرات و خطاهای رایج داربست فلزی چیست ؟

 

استفاده از داربست اسپیس فریم در ساخت سن و استیج

نکته مهمی که در سن و استیج مورد توجه می باشد این است که سن و استیج بتواند تحمل وزن های بالا را داشته باشد. بنابراین استفاده از  اسپیس فریم بهترین گزینه برای برپایی استیج می باشد. به علاوه برای ساخت کف استیج نیز می توان از اسپیس فریم استفاده کرد. با استفاده از فرش یا هر نوع پوشش دهنده دیگری می توان سطح استیج را پوشاند.

 

ساختن قاب بنرهای تبلیغاتی با استفاده از اسپیس فریم

برای ساختن بنرهای تبلیغاتی باید از سازه هایی استفاده کرد که بتوان به راحتی آن را برش داد. از طرفی این سازه باید در اشکال مختلف قابلیت خم شدن داشته باشد. لذا داربست اسپیس فریم کرو که به شکل منحنی می باشد، انتخاب مناسبی برای قاب بنرهای تبلیغاتی است.

استفاده از داربست اسپیس فریم کرو برای ساخت بنر از لحاظ اقتصادی به صرفه  می باشد. به علاوه بر زیبایی ظاهری بنر نیز تاثیر می گذارد. بدین ترتیب مشتری بیشتری را نیز جذب محصول می کند.

 

استفاده از اسپیس فریم برای پارکینگ های موقت و دائم

همه ما به خوبی می دانیم که ساخت پارکینگ هزینه بسیاری را در بر دارد. علاوه بر این گاه شما در مکانی برای مدت کوتاهی نیاز به وجود پارکینگ دارید. لذا ایجاد پارکینگ های دائمی در این شرایط به صرفه نخواهد بود. اسپیس فریم این مشکل را به راحتی حل می کند. چرا که این داربست خاصیت جابه جایی دارد و هر زمان که دیگر به پارکینگ احتیاج نباشد، می توان اجزای آن را باز کرد و به مکان دیگری منتقل کرد. همچنین از داربست اسپیس فریم در ساخت سایبان نیز استفاده می کنند.

استفاده از اسپیس فریم برای پارکینگ های موقت و دائم

استفاده از اسپیس فریم در ساخت قفسه های نمایشگاهی

در برگزاری نمایشگاه ها ابعاد و طراحی غرفه ها بسیار مهم است. به کمک اسپیس فریم می توان غرفه های بسیار زیبا و متناسب با کار موردنظر ساخت. استفاده از این سازه هیچ محدودیتی را برای طراحی غرفه ها به وجود نمی آورد.

 

ساختن انواع طاق به کمک اسپیس فریم

طاق ها نقش بسیار مهمی را در زیبایی هر سازه ایفا می کنند. در برگزاری بسیاری از مراسم ها به منظور زیبا سازی از طاق های با اشکال هندسی استفاده می کنند. از آن جایی که داربست اسپیس فریم خاصیت تغییر شکل دارد، برای این منظور بسیار کاربردی می باشد. یکی از این نوع طاق ها که طرف دار نیز دارند طاق نصرت می باشند.

 

مزایای استفاده از داربست اسپیس فریم

نصب آسان داربست اسپیس فریم

نصب اسپیس فریم بسیار سریع و راحت می باشد. برای نصب این نوع داربست می توان قطعات مختلف سازه در ابعاد مورد نظر را در کنار یکدیگر روی زمین قرار داد. سپس به کمک قفل و یا بست، سازه ها را به یکدیگر متصل نمود. در نهایت می توان قسمت هایی را که آماده شده اند، با توجه به طرح مد نظر در کنار یکدیگر قرار داد و خیلی سریع به کمک قفل آن ها را به هم وصل نمود. نصب اسپیس فریم مشکلات نصب داربست های ساختمانی را ندارد.

بیشتر بخوانید...
داربست مثلثی

 

سرعت بالای نصب داربست اسپیس فریم

سرعت نصب اسپیس فریم یا همان داربست نمایشگاهی بسیار بالا است و همین امر سبب شده است، تا مجریان طرح های مختلف از اسپیس فریم برای اسکلت فضای مورد نظر خود استفاده کنند.

نصب این مدل سازه ها بسیار راحت است. لذا اگر کسی تنها چند بار این کار را انجام داده باشد، می تواند پس از مدتی به راحتی از پس نصب اسپیس فریم برآید.

بنابراین برای نصب اسپیس فریم نیازی به نیروی متخصص نیست. گاه پیش آمده است، که داربست اسپیس فریم تنها در مدت یک روز و به کمک کارگرهای معمولی نصب شده است.

 

وزن کم اسپیس فریم

از دیگر مزایای مهم داربست اسپیس فریم می توان به وزن نسبتا سبک آن اشاره کرد. وزن این سازه طوری است که کارگران می توانند به راحتی آن را جابه­ جا کنند. بنابراین دیگر نیازی به جرثقیل و لیفتراک برای حمل آنها نیست. بدین تریتب در هزینه ها نیز صرفه جویی می شود.

کم حجم و سبک بودن اسپیس سبب شده است تا جابه­ جایی آن راحت تر باشد. اگرچه حجم اسپیس فریم کم است. اما می توان به کمک آن فضاهای بزرگی را مانند سوله ساخت.

وزن کم اسپیس فریم

استقامت بالای اسپیس فریم

استقامت و پایداری اسپیس فریم به قدری بالا است، که به راحتی میتوان به این سازه تکیه داد، یا در غرفه اجناس خود را با خیالی آسوده از آن آویزان نمود.

اسپیس فریم را می توان در فضاهای باز نصب نمود. نگرانی در رابطه با فرو ریختن این نوع داربست در فضای باز وجود ندارد. امروزه با استفاده از طرح های حرفه ای می توان از این سازه ها برای ساخت سالن هایی به طول بیست متر و بدون نیاز به ستون استفاده کرد. همین امر سبب راحتی کار مجریان نمایشگاه شده است.

 

قیمت اسپیس فریم

قیمت اسپیس فریم با توجه به نوع آن تعیین می‌گردد. قیمت اسپیس  با توجه به متراژ استفادهشده محاسبه می شود. البته قیمت فریم قوس دار آن قیمت متفاوتی دارد. قیمت خرید اسپیس فریم بعد از نظر کارشناس تعیین می‌گردد.

با توجه به قیمت واحد می‌توان قیمت هر شاخه اسپیس را تعیین نمود. برای به دست آوردن قیمت شاخه اسپیس باید قیمت هر متر طول اسپیس را در اندازه طولی شاخه اسپیس ضرب نمود.

قیمت اجاره اسپیس با در نظر گرفتن نوع کار و متراژ تعیین می شود. اجاره اسپیس با توجه نوع آن متفاوت است. همچنین قیمت اجاره قاب اسپیس با توجه به ابعاد و تعداد قاب‌ها تعیین میگردد.

قیمت اسپیس‌ در بازار صنایع تولیدی متفاوت است. دلیل این امر نیز، تفاوت در کیفیت محصول، نوع محصول، وزن آنها و همچنین نوع آلیاژی است، که برای ساخت اسپیس فریم استفاده شده است. لازم به ذکر است، که نوع آبکاری شده اسپیس فریم نسبت به مدل‌های دیگر آن کمی گرانتر است. چرا که در این مدل از پوشش گالوانیزه بر روی اسپیس فریم استفاده شده است. بنابراین این موضوع سبب شده تا سطحی مناسب با مقاومت بالا و زیبا روی اسپیس فریم‌ها ایجاد شود.

سخن پایانی

از آن جایی که برای اجرای کارهای بسیاری نیاز به داربست احساس می شود،  لذا چنانچه به نصب و یا اجاره داربست نیاز داشتید می توانید روی شرکت داربست سیما سازان با خیالی آسوده حساب کنید.

 

 

 

 

1.3/5 - (3 امتیاز)
1.3/5 - (3 امتیاز)