از مراحل نصب داربست فلزی هدف از برقراری این اُرگان ، ارائه خدمات حداقل ضروری جهت اجرا و تاسیس داربست میباشد و می بایست موقع برپا کردن داربست به اطلاعات تکمیلی استاندارد های مربوطه مراجعه شود. گستره فعالیت و استفاده از این نوع دستور العمل در جهت تاسیس و برپایی داربست در واحد هایی در دست ساخت پروژه ای، تعمیراتی و عملیاتی بخش زنده سازی در شرکت داربست سیما ساز می باشد. از مراحل نصب داربست فلزی عبارت است از ساختار ناپایدار که شامل یک یا چند رده اجرایی اتصالات و تکیه گاه می باشد. که در طول اجرای هر نوع از عملیات از گروه تعمیرات و بخش زنده سازی ،  ظاهر سازی ، تمیزکاری ، رنگ آمیزی و بیشتر کارها همانند به منظور حفظ و پایداری کارکنان یا مصالح و ابزاری که در ارتفاع این نوع از داربست به کار گرفته می شود.

که برای نصب داربست باید از افراد مجرب و آموزش دیده بهره برداری شود . داربست ها به صورت لوله های افقی و در طول همین لوله های افقی که در عرض می باشند که از متصل شدن لوله های افقی و عمودی داربست به وجود می آید. در نصب داربست های فلزی از لوله های ۶ متری و ۳ متری و همچنین در متراژ کوچک و بزرگ تر استفاده می شود. فاصله بین یک داربست خوب با بدنه سازه تقریبا ۳۰ سانتی متر می‌باشد.

مثلا همین داربست مثلثی ، داربست چکشی ستاره و داربست چکشی انواع برا نصب داربست های فلزی مناسب می‌باشد. که در داربست مثلثی که عنوان نصب داربست فلزی قرار می گیرد نصب آن به صورت نر و ماده یکنواخت به یکدیگر متصل می‌شود. در این نوع از مراحل از چیدمان سازی داربست فلزی به روش ها و عملکرد های متفاوتی می پردازیم که در این مطالب گفته می شود.

 

مراحل نصب داربست فلزی

آموزش مراحل نصب داربست فلزی

در انجام داربست فلزی ، رعایت کردن نکته های امنیتی و اجرای اصلی و درست صحیح از آن دارای اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا در غیر این صورت موجب پیشامد رخداد باور نکردنی و جبران ناپذیری می گردد. از این همین جهت باید از نصاب داربست حرفه ای استفاده کرد.

بیشتر بخوانید...
لوازم جانبی داربست و آشنایی با نمونه های آن

به طور قاطعیت مراحل نصب و روش بستن داربست فلزی به دلایل بسیار متفاوتی می باشد:

  • معین کردن نقطه های گوشه به دلیل انجام نصب داربست فلزی
  • چیدمانی قطعات
  • قرار دادن صفحه خاک ها و صفحه پایه ها و تنظیم آنها
  • قرار دادن داربست استاندارد پایه های عمودی داربست فلزی و اتصال آنها با سنگ درب و تخته
  • کنترل و اعتدال فاصله داربست تا ساختمان
  • قرار دادن پین ها و گره ها
  • تکمیل کردن نصب داربست فلزی
  • نصب لوله های مهاری
  • نصب سکو
  • نصب پله های داربست فلزی

پهنای قرار گاه کار نباید بیش از ۵۰ سانتی‌ متر پایین تر باشد ، لوله ها و بست های داربستی که باید از نوع محکم فولاد و با قطر ۳/۴۸ میلی متر و ضخامت بیرونی آن ۴ میلی متر باشد. تیر های ستانی باید حداقل تا سه پایه عمودی منسجم داشته باشد و به طور اطمینان به هر پایه ی عمودی متصل گردند. همچنان برای نصب داربست فلزی فاصله از خطوط برق باید حداکثر یک متر باشد.

 

آموزش مراحل نصب داربست فلزی

ایمنی داربست فلزی

در بهره گیری و جمع آوری و نصب داربست فلزی باید دقت کافی را داشت که جمع آوری تجهیزات و منافع از روی داربست بعد از تمام شدن کار های روزمره ، پخش بار به صورت یکنواخت بر روی داربست ،  آماده سازی بالشتک مخصوص در زیر کابل ها یا طناب داربست به هر لحظه احتمال بریدگی و ساییدگی ، لازم و الزامی است. همچنان باید از بارگذاری کردن بیش از حد مجاز طراحی بر روی داربست خودداری کرد. از دیگر مواردی که به منظور رعایت نکات امنیتی در نصب داربست که باید به آنها توجه نمود ، نبود انجام کار بر روی داربست خراب و ناقص و نیز تعطیل کردن کار بر روی داربست در شرایط بد آب و هوا  ناسازگار می باشد.

بیشتر بخوانید...
شستشوی نمای ساختمان با واترجت

بخش های محافظتی کارگاه های ساختمانی به منظور جلوگیری از اتفاقات منجر به جراحات و خسارت های مالی در انجام ماموریت های ساختمانی ، قوانینی را برای امنیتی داربست معین نموده که به دلایلی مطلوبی ذکر می شود:

  • همه ضمایم داربست نصب شده ، باید قبل از اینکه شروع شود و پس از تمام کردن کار توسط کارگران و در فواصل زمانی معین دوره ای ، حلاجی و تحلیل گردد.
  • همان طور که از پیش نیز ذکر شده بود، استواری، جمع آوری کردن، نگهداری و هر گونه تغییر و تحول در سازش کردن داربست فلزی باید تحت نظارت و به عهده گرفتن شخص شایسته کار انجام گردد. شخص صلاحیت عمل باید از محکم بودن کافی سازشی داربست فلزی نصب شده ، قبل از شروع کار، هنگام عوض کردن اجزا، موقع فاصله طولانی در استفاده از آن یا قرار گرفتن در شرایط آب و هوای ناجور ، اطمینان کامل را کسب نموده و ابتکار عمل تایید شده از محکم بودن داربست فلزی نصب شده شخص صلاحیت عمل باید در کارگاه نگهداری شود.

 

 درخواست نصب داربست فلزی

همانطور که در مطالب بالا مشاهده کردید داربست فلزی از تجهیرات و مصالح بر وری یک سری از صفحه ها و پایه ها که جهت امنیت بسیاری در ساختمان قرار گرفته می شود و همچنان اصول بیشتر این ابتکار ها در جایگاه ها و خطوط بسیار محکمی می باشد که این نوع از ترفند ها از نکات ایمنی برای مراحل نصب داربست فلزی می باشد جهت درخواست نصب داربست و برای اطلاعات بیشتر از این موضوع در قسمت تماس با ما و درباره ما در ارتباط باشید.

به این مقاله امتیاز دهید
به این مقاله امتیاز دهید