تور ‌ایمنی داربست

در هر کاری ایمنی و سلامت افراد حرف اول را می زند. در ساختمان سازی این امر پر رنگ تر خواهد بود زیرا خطرات بسیار بالقوه ای وجود دارند که میزان خطر پذیری آنها بسیار بالا است. زمانی که یک ساختمان در حال ساخت است احتمال دارد انواع مصالح مختلف از ارتفاع بالا بر روی افراد و عابرین پیاده سقوط کند و منجر به حادثه ای ناگوار شود. هم چنین احتمال اینکه کارگران از روی داربست سقوط نمایند بالاست، به همین منظور لازم است از وسایل ایمنی برای پیشگیری از این اتفاقات استفاده نمود.  تور ‌ایمنی داربست جزو همین ملزومات است که بسیار موثر برای حفاظت جان انسانها خواهد بود. تور های حفاظتی می توانند از انواع جنس های مختلف ساخته شوند که بنا بر نوع کار نوع توری حفاظتی انتخاب می شود.

مزایای استفاده از تور ‌ایمنی داربست

تور ایمنی داربست (توری نجات) شبکه های توری قابل ارتجاع می باشد که در زیر پای کارگران در هنگام کار در ارتفاعات نظیر ساختمان ها یا سازه های بلند گسترده شده و در صورت سقوط احتمالی افراد از وارد شدن جراحات جلوگیری می کند.

نوع بافت و چشمه های این توری با انواع دیگر توری متفاوت بوده به طوری که اینگونه توری ها فاقد هرگونه گره بوده تا در صورت سقوط فرد از بروز هرگونه صدمه جلوگیری شود.

برپایی و نصب تور ایمنی داربست یا نجات و همچنین جمع آوری آنها باید توسط اشخاص ذیصلاح و با تجربه در این امر و با استفاده از هارنس و نگهدارنده های مطمئن و ایمن صورت گیرد ، این تورها  قبل از استفاده و در مدت بهره برداری باید توسط شخص ذیصلاح بازرسی و کنترل شوند.

بیشتر بخوانید...
لوله‌ های داربست

نکات مهم در خرید داربست را بخوانید

مزایای استفاده از توری های نجات نسبت به روش های سنتی

-هزینه کمتر

-نصب و جداسازی سریع

-قابلیت انتقال طبقه به طبقه در طول مدت اجرا ی پروژه

-قابلیت جمع آوری بعد از اتمام پروژه و استفاده در پروژه های دیگر

-قابلیت محافظت از ریزش مصالح ، نخاله و سقوط کارگران از ارتفاع

-اتصال آسان به ساختمان اعم از اسکلت فلزی ، بتن و داربست

-زیبا سازی نمای ساختمان

تور ایمنی داربست

ویژگی های بارز تور ‌ایمنی داربست

تور ایمنی داربست یک محافظ کلی در برابر سقوط افراد و اشیا محسوب می شود. ویژگی های بارز این تورها در زیر اشاره گردیده اند :

دارای استاندارد EN-1263-1

حداقل قدرت نگهدارنده طناب های دور توری 30 کیلو نیوتون می باشد

ابعاد مش ها 60×45 یا 100 میلیمتر است

حداقل جذب انرژی 4.14kj می باشد

به همراه تور ایمنی داربست یک برچسب شامل مشخصات تور ، گواهینامه ها ، آزمایشات و خلاصه ای از موارد خطر الصاق گردیده است. پیشنهاد می شود حتما قبل از نصب این تور ها به کارگران آموزش های لازم داده شود. این تورها بر اساس نوع قرارگیری به دو گروه افقی و عمودی تقسیم می شوند:

تور ایمنی داربست عمودی

از این تور ها جهت پوشش فواصل بین طبقات استفاده می شود. عرض تور ها 5 متر می باشد و از جنس پلی پروپیلن است که فریم های دور آن آلومینیومی است.

کلیه تور ها در برابر اشعه آفتاب مقاوم هستند. تورها توسط فریم ها یا آلومینیومی به سازه متصل می شوند و دارای اتصالات مستحکمی هستند. در مواردی که لبه بنا بدون محافظ است، این تورها بکار گرفته می شوند.

بیشتر بخوانید...
۴روش هوشمندانه برای استفاده مجدد از تخته داربست

تور ایمنی داربست  افقی

در مواردی که کارگران بروی سقف و تیر ها کار می کنند و هیچ حفاظی ندارند از این تورها استفاده می شود. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید کل سطح کار توسط توری پوشش داده می شود. این تور ها دارای مقاومت بالایی هستند به گونه ای که کارگران می توانند بر روی آن بیاستند و کار کنند.

آیین نامه ایمنی تور ایمنی داربست

الف ـ تور ‌ایمنی داربست حداقل ۲ تا ۴ متر و حداکثر ۴ تا ۶ متر پایین‌تر از ناحیه یا تراز کاری نصب شده باشد.

ب‌ ـ تور حفاظتی داربست باید ۲ تا ۴ متر از هر طرف از کنارهای ناحیه کاری بیشتر ادامه داشته باشد.

ت‌ـ تور ‌ایمنی داربست که از چندین تور تشکیل می‌شود باید بصورت ایمن بهم متصل شده بطوری که توانایی جذب نیروی برابر یا بزرگتر را داشته باشند.

در مواقعی که افراد به تراز زیرین ناحیه کار دسترسی دارند و احتمال خطر سقوط مصالح روی سر آنها وجود دارد کارفرما مکلف است نسبت به نصب تور محافظ داربست برای جمع‌آوری نخاله در زیر منطقه کاری اقدام نماید.

تور ‌ایمنی داربست باید بگونه‌ای نصب شود که بین کارگر و تور هیچ مانعی وجود نداشته باشد.

مطلب بیشتر را در اینجا بخوانید

5/5 - (9 امتیاز)
5/5 - (9 امتیاز)