داربست ها از تجهیزات ساختمانی هستند و از دهه های گذشته تاکنون برای ایجاد بستر مناسب دسترسی به فضاهای دشوار، به صورت لوله هایی طویل ساخته می شوند و غالبا در ساختمان سازی به کار می روند . داربست چکشی از یکی از انواع داربست ها میباشد که استفاده از آن علاوه بر آسان شدن عملیات ساخت و ساز موجب بالا رفتن بازدهی کارها نیز می شود.

داربست چکشی دارای پایه های افقی مستحکم می باشد که ساخت آنها بر اساس اندازه های مختلفی صورت میگیرد و با توجه به نوع استفاده انتخاب می شوند. از مزیت های این داربست میتوان به راحتی نصب داربست چکشی و همچنین قابل استفاده بودن برای ارتفاع های بسیار بلند اشاره کرد. کاملا مشخص است که مقاومت و استحکام داربست چکشی نو به مراتب بیشتر از داربست چکشی دست دوم می باشد. با توجه به تغییر قیمت داربست چکشی در بازار شما می توانید این محصول را با کیفیت بالا و قیمت مناسب ازداربست سیما سازان تهیه کنید.

 

داربست چکشی

 

 

داربست چکشی یا داربست ستاره ای

داربست چکشی به داربستی می گویند که برای نصب و جداسازی قطعات آنها از ضربات چکش استفاده می شود. در این نوع داربست ها از پیچ و مهره استفاده نمی شود. این قالب ها به جای پیچ و مهره دارای پایه های عمودی و مهار های افقی هستند .

  • داربست چکشی ستاره دار: در این نوع داربست، پایه های افقی و عمودی در اندازه های مختلفی ساخته می شوند. داربست چکشی ستاره دار می تواند برای ارتفاع های مختلفی تنظیم شود. متصل شدن پایه های داربست به هم به کمک مغزی و پین انجام می شود.
  • داربست چکشی کاسه ای: از مزایای استفاده از داربست چکشی کاسه ای قابل توسعه بودن آنها در پلان و ارتفاع است. پایه های این داربست چکشی کاسه ای در طول های 6/0 متر تا ۳ متر ساخته می شود.
  • داربست مدولار چکشی: داربست مدولار چکشی از پایه های عمودی و افقی تشکیل می شود. پایه های عمودی آن تا طول های ۱ تا ۳ متر ( به صورت طول هایی با نیم متر فاصله ) ساخته می شوند. در این نوع از داربست مدولار چکشی، پیچ تنظیم داربست در قسمت بالایی و پایینی، می توان آن را برای ارتفاع و تراز های مختلف با توجه به مورد دلخواه تنظیم نمود. از ویژگی های این نوع داربست مدولار می توان به سادگی آن در نصب مهار افقی به کمک ضربات چکش اشاره نمود.
بیشتر بخوانید...
۴ دلیل اصلی اهمیت داربست فلزی در ساخت و ساز

انعطاف پذیری در چیدمان با توجه به طرح های سازه در عین یکپارچه بودن از مزیت های داربست مدولار چکشی به شمار می آید. داربست مدولار چکشی، به طور معمول از قسمت های مختلفی مانند پایه داربست، سرجک قابل رگلاژ، پایه جک قابل رگلاژ، مغزی داربست، مهار داربست و پین داربست تشکیل می شود.

مزایای داربست های چکشی

.1 برای کفراژ بندی سقف های قوسی شکل و غیر همسطح به کار می روند.

.2 قطعات داربست چکشی دارای وزن کمتری هست و به راحتی قابل حمل و نقل می باشد.

.3 برای نصب قالب های چکشی نیاز به نیروی انسانی ماهر نیست و افراد عادی هم می توانند به راحتی آنها را نصب کنند.

.4 برای نصب و جداسازی داربست چکشی نیازی به آچار خاصی نیست و بدون وسیله خاصی و به راحتی قابل باز و بسته شدن می باشد.

.5 این قالب ها برای هر ارتفاعی به کار می روند و محدودیتی در ارتفاع وجود ندارد.

.6 از مهمترین مزیت داربست چکشی باربری بالا برای کفراژبندی دال های بتنی است.

قیمت داربست چکشی

داربست چون از فلز هست پس قیمت فلز را نیز عواملی مختلفی همچون کیفیت داربست ، نو یا دست دوم بودن آن و همچنین میزان استحکام داربست تعیین می کند. که قطعا اگر یک داربست در مواردی که به آن اشاره شد محبوب باشد قیمتش نیز بالا خواهد بود.
در هنگام خرید یک داربست چکشی به آلیاژ استفاده شده درآن دقت بفرمایید ، زیرا اگر آلیاژ استفاده شده در داربست مرغوب نباشد ممکن است در ارتفاعات بالاتر با مشکل خمیدگی و حتی شکستن مواجه شوید، که این برای شما یک ضرر به حساب می آید و موجب دوباره کاری خواهد شد. و اما اگر آلیاژ داربست مرغوب باشد قیمت داربست به علت مرغوب بودن آلیاژ و همچنین سنگین بودن وزن آن افزایش می یابد.

با توجه به تغییر قیمت داربست چکشی در بازار شما می توانید این محصول را با کیفیت بالا و قیمت مناسب از داربست سیما سازان تهیه کنید.

 

انواع داربست ها

از انواع داربست ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

داربست‌های چوبی: برای ساخت داربست چوبی معمولا از نردبان‌های مخصوص یا گوب‌های گرد استفاده می‌شود. این نوع داربست‌ها ثابت هستند و برای سر هم کردن آنها از  تخته، خرک و پل موفت استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید...
داربست نمایشگاهی چیست؟

داربست‌ فلزی: این نوع داربست‌ها همانطور که از نامشان پیداست از فلز ساخته می‌شوند. این داربست‌ها از لوله‌های فولادی که اصطلاحا به آنها لوله پنج سانتیمتری می‌گویند؛ ساخته می‌شوند. این لوله‌ها که آنها را با بست‌های مخصوص مونتاژ می‌کنند؛ حداقل باید چهار میلیمتر ضخامت داشته باشند.
داربست معلق: نوعی دیگر از داربست، داربست‌های معلق است که آنها را به دیوارهای ساختمان وصل می‌کنند. این نوع داربست برای زمان‌هایی کاربرد دارد که نمی‌توان داربست را روی زمین برپا کرد. یعنی این کار یا عملا غیر ممکن است و یا هزینه بسیار زیادی در پی خواهد داشت. داربست معلق مانند یک سکو از دیوار بیرون می‌زند و به همین‌خاطر به آن داربست سکویی یا تخته زیرپایی نیز می‌گوید.
داربست پایه‌دار: این نوع داربست مناسب زمان‌هایی است که لازم است سریعا یک داربست سرهم شود. البته باید توجه داشت در این نوع داربست بیش از سه ردیف خطرناک خواهد بود. همچنین ردیف اول از زمین یا طبقه‌ای که داربست روی آن قرار می‌گیرد نباید بیش از 4 و نیم متر باشد. پایه‌ها در این داربست ثابت هستند و برای بالا و پایین رفتن از نردبان استفاده می‌شود.

داربست خرپا: درباره این داربست باید گفت؛ از یک سه پایه برای نگهداری از صفحه اصلی داربست استفاده می‌شود. این داربست معمولا بیشتر از 5 متر ارتفاع ندارد و از آن و برای انجام کارهای درونه ساختمان و اتاق‌ها مانند نقاشی ساختمان استفاده می‌شود.
داربست‌های اسکلتی: این داربست‌ها نیز از جنس فلز هستند.برای نصب این داربست از کوبلینگ استفاده می‌شود. جالب است بدانید این داربست‌ها در بازار به‌صورت آماده وجود دارند و برای کارهای مختلف می‌توان آنها را به‌ شکل‌های مختلف تغییر داد

داربست های مثلثی: فریم های به کار رفته در این نوع داربست ها از نوع مثلثی هستند که به صورت های نر و ماده با هم اتصال می یابند. تیپ های داربست های مثلثی به صورت های ۵/۰ و ۷۵/۰ و ۱ متر می باشد. از برتری های این نوع داربست ها می توان به سهولت در باز و بسته کردن آنها اشاره نمود.

داربست های چکشی

 

 

 

 

1/5 - (2 امتیاز)
1/5 - (2 امتیاز)